Philips EasyLife FC8130 rood

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 16 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips EasyLife FC8130 rood op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,9

Lubben 08-06-2014
Geschreven voor: Philips EasyLife FC8130 rood

Typisch Chinees fabrikaat. Het gebruikte materiaal is erg goedkoop en snel beschadigd. Zelfs voor deze prijsklasse.Erg jammer dat Philips voor China heeft gekozen. De zuigmond was na enkele weken al stuk, de wielen rollen amper. Nu na 2 jaar is het apparaat stuk. We hebben nu een Siemens gekocht, in dezelfde prijsklasse, beter materiaal en gemaakt in Duitsland. Jammer Philips, wij waren fan.

zeemeerna 03-05-2014
Geschreven voor: Philips EasyLife FC8130 rood

Wat een rotding!!!! Heb 'm nu bijna en jaar en zo'n beetje alles is stuk aan het gaan. De kleine wieltjes rollen voor geen meter, waardoor de stofzuiger vaak op z'n kop terecht komt. De stofzuigmond komt niet los van de stang terwijl ik dat juist zo handig vind om de spinnenrag van mijn plafond te verwijderen. In de stang zit een plastic verloopstuk dat binnen 2 maanden begon te scheuren waardoor de volledige stofzuigstang niet meer te gebruiken was en ik dus ook niet meer kon stofzuigen. Na een maand rolde het apparaat niet meer volledig het snoer op, er bleef minstens 1 meter snoer uithangen! Ga zo maar door!

HenkUtrecht1980 25-01-2014
Geschreven voor: Philips EasyLife FC8130 rood

Wat een bagger zeg. Echt een miskoop. met name de zuigmond is van bedroevende kwaliteit. Ding is zo goedkoop als maar kan en de ieniemienie wieltjes rollen voor geen meter en hebben bij de eerste keer ons zeil beschadigd. Niet zo gek als je beseft dat de wieltjes frut zijn, maar ook de borstel maar zo'n twee millimeter naar beneden komt.

Zuigen doet het ding gelukkig wel goed, maar daar is dan ook alles mee gezegd. Ik had beter zo'n bestron ding voor vijf tientjes kunnen halen dan deze rommel.

GinnyRoosje 23-10-2013
Geschreven voor: Philips EasyLife FC8130 rood

Wij hebben deze stofzuiger nu een aantal maanden in huis. Tot op heden zijn wij erg tevreden. Hij zuigt krachtig en neemt alles goed mee. Zeker met 2 binnenkonijnen in een kleine woonruimte hadden wij behoefte aan een stevige stofzuiger voor een vriendelijk bedrag. Deze stofzuiger doet het prima! Zaagsel, stof, konijnenhaar, het is allemaal geen probleem!
Klein nadeel is inderdaad dat hij wel behoorlijk veel herrie maakt. Van hete lucht hebben wij geen last.
Ook fijn is het compacte model waardoor hij makkelijk is op te bergen in onze kleine woning!

Tessa1111 03-09-2013
Geschreven voor: Philips EasyLife FC8130 rood

Ik was heel tevreden over deze stofzuiger vlak na aankoop. Maar na een paar maanden begon hij zichzelf vacuum te zuigen. Dat begon met het zuigen van de bank met alleen de buis. Dat was te verhelpen door hem uit en weer aan te zetten. Maar tegenwoordig zuigt hij zichzelf vacuum bij elke beweging die je maakt met de stofzuiger. Hij is eigenlijk niet meer bruikbaar want je moet hem om de haverklap uit en weer aan zetten. Zo ben je een hele dag bezig met stofzuigen. Deze koop ik nooit meer en ik kan hem niemand aanraden. Graag hoor ik van Philips waar ik hem kan retourneren want ik heb hem gekocht bij De Block en die zijn failliet..

evertdebeverd 15-07-2013
Geschreven voor: Philips EasyLife FC8130 rood

Een prima stofzuiger. Een duurdere hoeft niet. Ik ga er ook een kopen voor mijn huis in Spanje. Er komt inderdaad hete lucht uit de bovenkant, maar hinderlijk vind ik dat niet (tot nu toe geen behoefte om mijn zwembroek aan te trekken)

the sidewinder 29-05-2013
Geschreven voor: Philips EasyLife FC8130 rood

Deze stofzuiger doet wat hij moet doen.
Nadelen: 1. hij maakt ontzettend veel kabaal, ook als je minder dan 2000 watt zuigvermogen instelt is het een aanslag op je oren.
2. de degelijkheid laat te wensen over. Het oprolmechanisme begaf het al na 8 maanden. De zuigkrachtregelaar op de buis lekt valse lucht. De lengte van de buis laat zich , na verloop van tijd, maar moeilijk instellen. De houder die op de stofzuiger zelf vastzit waar je je buis in kunt vastzetten brak al na een paar maanden af.
Na contact met Philips klantenservice is het apparaat naar E-Care (de reparatiedienst van Philips) opgestuurd.
Mijn stofzuiger kwam terug terwijl er aan de defecten niets gedaan was. Weer contact opgenomen met de Philips klantenservice. Helaas, geen enkele reactie.

Officiele reactie van Philips Nederland 30-05-2013

Beste the sidewinder,

We zoeken graag uit waar dit mis is gegaan met onze klantenservice en de reparatie bij E-Care. Zou je je e-mailadres willen doorgeven aan ons? Dit kan via een privebericht op Facebook. Als je dan het 50-1312052624 opgeeft, kunnen we je direct helpen. Natuurlijk kan je ook telefonisch of via chat contact opnemen, onze collega’s zullen de gegevens dan opnemen en dit doorzetten naar de Webcare afdeling.

Philips Webcare

Overige contactgegevens kan je vinden op: http://www.support.philips.com/support/contact/contact_page.jsp?userLanguage=nl&userCountry=nl

nicolek 14-11-2012
Geschreven voor: Philips EasyLife FC8130 rood

Ik heb uitgebreid gezocht op internet naar een goed stofzuiger.
Ik heb al eerder een philips gehad, de mobilo en die is erg goed bevallen, zeker 10 jaar mee gedaan. De philips die ik nu heb gekocht valt tegen. Hij doet erg goedkoop aan, niet duurzaam. Zuigen doet hij goed, maar het schuifje voor de zuigkracht regeling op de buis sluit niet helemaal af. Dit geeft ook meer lawaai dan nodig. Denk niet dat deze 10 jaar mee gaat.

Officiele reactie van Philips Nederland 27-11-2012

Beste Nicolek,

Uit uw review begrijp ik dat u niet geheel tevreden bent over uw Stofzuiger. Ik betreur het om dit te vernemen.

Het zou niet mogen zijn dat u een dergelijke klacht ervaart. U geeft aan dat schuifje, waarmee u de zuigkracht bepaald, niet goed sluit. Na aankoop heeft u 2 jaar fabrieksgarantie op het apparaat. Ik wil u adviseren om telefonisch contact met onze klantenservice op te nemen, mijn collega zal u informeren over de mogelijkheden.

.U kunt de Philips klantenservice bereiken op het volgend telefoonnummer: 0900 202 11 77 (€0.10 c p/m) van maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 20.00 uur en op zaterdag van 09.00 tot 18.00 uur.

Philips Webcare

heleeen 12-09-2012
Geschreven voor: Philips EasyLife FC8130 rood

Ik heb de stofzuiger nu 3 weken en ben erg heel erg blij mee. Wij hebben een kat een heb daarom uitgebreid gezocht naar een goede stofzuiger. Hij zuigt heel goed en haalt met gemak de haren van het vloerkleed. Verder zijn de wielen echt heel fijn (draaien vlot mee). Ook is hij gemakkelijk en compact, zodat ik hem gemakkelijk mee naar boven kan nemen (ook de lengte van het snoer is fijn, omdat deze lang is). Als ik nadelen moet noemen van deze stofzuiger dan noem ik dat deze best warm wordt, maar vind ik niet zo storend.

Ineke Katz 25-07-2012
Geschreven voor: Philips EasyLife FC8130 rood

Ik heb nog nooit een stofzuiger gehad met zo'n enorme zuigkracht.......ongelooflijk!
Leuk model..lekker licht...mooi vormgegeven.....heel veel waar voor je geld!

Bert2004 03-05-2012
Geschreven voor: Philips EasyLife FC8130 rood

Goede stofzuiger met een enorme zuigKracht.
De bevestiging door middel van in elkaar schuiven kost wel wat kracht en ik geef hier de voorkeur aan het klikvast systeem van Miele.
De zuigstang is wat kort en net aan voor mij met mijn 1.75 waardoor de hellingshoek ook niet goed uit komt van de zuigend op de vloer.
Verder goed apparaat voor zijn prijs.
Wordt inderdaad wel vrij warm.

Accidental tourist 26-10-2013

De zuigstang is helemaal niet te kort. Er zit een schuifknop op de stang. Dan wordt deze langer.

Willem de Beer 18-02-2012
Geschreven voor: Philips EasyLife FC8130 rood

Goede stofzuiger voor een goede prijs, aanzienlijk beter dan mijn vorige Bosch/Siemens. De zuigkracht is door 2000W motor goed en elektronisch regelbaar. Er worden twee soorten stofzuigermonden bijgeleverd; een klassieke en een speciale voor gladde vloeren. De lengte van de stofzuiger buis is instelbaar wat een prettige houding geeft voor de gebruiker. De lengte van elektriciteitssnoer is redelijk wat de stofzuiger voldoende actieradius geeft. Tijdens het stofzuigen hobbelt de Philips gemoedelijk achter je aan zodat je hem niet zo snel omtrekt, zoals de Bosch/Siemens kleinere modellen stofzuigers. Het enige nadeel is dat er geen goed opbergsysteem bijzit voor de accessoires. Kortom ik kan iedereen deze goede stofzuiger voor een vriendelijke prijs aanraden.

lion2000 27-12-2011
Geschreven voor: Philips EasyLife FC8130 rood

Eenvoudige stofzuiger, doet wat tie doen moet. Heeft een perfecte zuigkracht. Voordeel is dat de lucht van boven af komt zodat je geen verplaatsing krijgt van het vuil.
Gezien de verhouding prijs kwaliteit is dit een perfecte stofzuiger.

Koopen 07-07-2011
Geschreven voor: Philips EasyLife FC8130 rood

Een leuke stofzuiger zuigd als de beste, maar zomers kan je hem niet gebruiken of je moet gaan stofzuigen in badpak of zwembroek zo verschrikkelijk heet wordt het apparaat de hete lucht komt van bovenuit het apparaat.

bob 1970 08-04-2011
Geschreven voor: Philips EasyLife FC8130 rood

heb dees net hij is super
heb een witt hondje dus veel haren op mn kleed daar heeft deze stofzuiger geen moeite mee.
ik vind het een super ding,1 min puntje de stang is iets te kort voor mij maar ja ik ben ook 2 meter.
voor de rest een prima ding

sassefrasje 13-01-2011
Geschreven voor: Philips EasyLife FC8130 rood

Na veel speurwerk hebben we deze stofzuiger gekocht. Mede omdat het zo'n klein apparaatje is, licht en goede specificaties en niet te vergeten een kek kleurtje. De levering via Stofzuigerleader en stofzakken via stofzuigerstore) was ontzettend snel en voordelig. (rond 20.30 besteld, de volgende dag in huis, geen verzendkosten).
Mooie kekke stofzuiger, met 4 aparte borstels, met wieltjes, dus zuigt lekker soepel. Zeker voor de prijs van 70 euro erg netjes. knoppen zien er stevig uit, lekker lang snoer en licht apparaat.